HTML

Német kalandtúránk

Friss topikok

Linkblog

Ein Auto wie Bayern

2011.06.19. 21:28 BBoldi

Az autóról még nem is szóltam, pedig ugye az (ő) is itt van velem.

Bevallom, kicsit paráztam indulás előtt, hogy nem fog-e valahol út közben lerohadni. Azért csak 16 éves, és sajnos nem fordítottam rá megfelelő figyelmet, hogy mindent rendbe tegyek rajta. Becsületére legyen szólva, a majd' ezer kilométert egy huzamban úgy tette meg, mintha sínen húzták volna. A hangja elég trehány a kipufogó miatt, de ez jelenleg a legkevésbé sem izgat.

Ami izgatott, az az alapjárat ingadozása. Mikor megvettük, akkor is csinálta, aztán nézte és pucolgatta a fojtószelepet szerelő, cseréltem benne gyertyákat, szűrőket - semmi nem segített. Hidegen igen rosszul viselkedett, de az üzemi hőmérséklet elérésével egy viszonylag normális szintre állt be. Eddig... :( Sajnos az utóbbi napokban elég égő volt, hogy lámpánál néha kis tartott gázt kellett alkalmaznom, hogy ne engem nézzenek a szomszédos autókból. Tökre beparáztam, hogy itt Németországban, ahol a közelben egy ismerősöm sincs, az amúgy is szűkre szabott keretemből német áron kelljen diagnosztikára és szervizre fanyalodnom.

Szombati Esslingeni lakás néző körutam után betelt a pohár. Mikor hazajöttem, átöltöztem autószerelősbe, és felnyitottam a motorháztetőt...

Újabban azt vettem észre, hogy a fékrásegítésem sem az igazi, és ezért kezdett derengeni, hogy még a Fiat Duna-s időkben volt valami vákuumos, fals levegővel kapcsolatos probléma, ami kihatott az alapjáratra is. Az autót nyitott motorháztetővel beindítva elkezdtem kémlelődni a motortérben. Érdekes szívó hang ütötte meg a fülem, és próbáltam megkeresni, vajon honnan jöhet. Ne tudjátok meg...

A szelepfedél végéről lejön egy cső, ami a szívótorok környékére van visszahurkolva. Ez a kartelgáz visszavezetésére szolgál - gyakorlatilag porrá mállott. Kibontottam, majd a szívócsonkot eldugaszoltam az ujjammal, és valóságos csoda történt. A motor járása kisimult, de úgy, hogy én ezt az autót így ketyegni nem hallottam :) Jó MacGyver módjára azonnal kerestem valamit, amivel ideiglenesen ledugaszolhatom - faragtam egy parafadugót a házibácsi kiselejtezett készletéből, és jöhetett a próbakör is... +30LE, köszönjük szépen. Visszajött a fék is az élők sorába.

Holnap reggel megyek a BMW-hez Kirchheimbe és ha 40 euró alatt adják, akkor megrendelem, vagy ha van is nekik, akkor megveszem a csövet. Online 35-ért találtam gyárit, sajnos utángyártottban se híre, se hanva nincs :(

Azért örülök kicsit, mert ez csak minimális szopás volt... :) Hiába no, egy bajor az csak bajor :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldiesorsinemetorszagban.blog.hu/api/trackback/id/tr952998548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bagira. 2011.06.20. 13:48:34

Asszem fogadnom kellett volna, hogy mikor lesz az első kocsis bejegyzés... nem tévedtem volna sokat... :)

Kriszba 2011.06.22. 20:44:11

Kezdem megérteni, hogy milyen érzés lehet bizonyos embereknek, amikor én számítógépekről beszélek. A felét nem értem, a másik fele meg már dacból sem érdekel.
De a lényeg az, hogy az ujjaddal csodákat tudsz tenni.
süti beállítások módosítása